Deze website maakt gebruik van cookies om onze diensten te leveren. Door gebruik te maken van onze website, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Meer informatie over onze cookie policy. Via de browserinstellingen op uw computer kan u geplaatste cookies verwijderen en het plaatsen van nieuwe cookies weigeren. Raadpleeg voor de wijze waarop de helpfunctie van uw browser.

Ysebaert

Gebruik van slimme alternatoren (euro 5 en 6) bij secundaire batterijen

Regeneratieve remsystemen veroorzaken problemen bij het laden van secundaire batterijen voornamelijk in bedrijfsvoertuigen. De startaccu moet steeds ongeveer 20% ontladen zijn om de energie tijdens het remmen te kunnen opslaan. De alternator zal dan een tijdlang slechts 12,4V geven waardoor zowel de startaccu als de secundaire accu niet worden geladen.
De oplossing voor dit probleem is een “Battery-to-Battery” acculader. Een uitgebreide beschrijving van de problematiek en de geboden oplossing kan u terugvinden in het document “Regeneratief remmen – inleiding tot het probleem en oplossing”.
De “Battery-to-Battery” acculader is leverbaar 12V of 24V of de combinatie 12/24V en laadstromen van 25A tot 120A.
De technische specificaties van deze producten kan u terugvinden op onze website.